sobota 5. října 2013

Trochu se zahřát- Chai Tea Latté



Ráno mrzlo, auta byla pokryta tenkou ledovou krustou, slunce bylo tak jasné, že slibovalo vyšší teploty, ale nebylo tomu tak. A tak přišel čas zázvoru v lednici. Ten zvláštní kořen mě dost baví, je to taková zábavná multifunkční záležitost. Skvěle mu to šlape s masem, v salátech, pomazánkách, jako limonáda, jako čaj s citronem, kandovaný. Nevím, jestli ještě něco jiného umí tak rychle prohřát celé tělo. A k mé veliké radosti si skvěle rozumí s veškerým orientálním kořením. Díky Florentýně a jejímu svařákovému sirupu, který je u nás v lednici po celou zimu,  jsem se rozhodla rozšířit sirupový arzenál o koncentrát pro přípravu Chai Tea Latté. Tento nápoj u nás letí šestým rokem, čekala jsem dcerku, bylo krátce po Vánocích a moje přítelkyně mi nabídla šálek tohoto nápoje. Šla jsem od ní zasněženým Chomutovem, pořád cítila tu omamnou vůni koření, vedle mě cupital dvouletý klouček a já si říkala, jak je ten svět fajn místo. Po každé, když chystám tento sirup, přivřu oči, nasaju vůni koření a s úsměvem si říkám, že ten svět je opravdu fajn místo.

Chai Tea Latté koncentrát
6 lžic černého sypaného čaje
1 litr vody
1 lžička od následujícího koření: hřebíček, kardamomové tobolky, pepř celý, nové koření, badyán
půl lžičky muškátového oříšku
1 bobkový list
4 celé skořice
kůra z jednoho biopomeranče
4 lžíce tmavého cukru- dávám muscovado
6 lžic medu- pokud libo je možno i více, event použít tmavý cukr
zázvor, veliký asi jako palec, nakrájený najemno


Vodu s veškerým  kořením, cukrem,  kůrou  a zázvorem přivedu k varu, stáhnu plamen a nechám táhnout  10 minut, přisypu kvalitní čaj a povařím 5 minut. Vypnu kamna, až směs trochu zchladne vmíchám med. Směs přecedím, sirup naliju do láhve, kterou jsem vypláchla vařící vodou. Skladuji v lednici. Podávám s horkým mlékem, já osobně preferuji mandlové nebo sojové. .

Žádné komentáře:

Okomentovat