středa 23. března 2016

Trhací chléb pro večery s přáteli



Velikonoce mě jako dítě, jako malou holku samozřejmě nebavily, tak jako většinu z nás. Ale jak jde čas, přicházím jim na chuť, jsou to pro mě svátky jara, které je důvod patřičně oslavit. Je to čas, který trávíme s přáteli, podnikáme zajímavé výlety a večer posedíme. Letos jsem chtěla upéct něco nového, kombinaci tradičního a moderního. A jak jsem si tak brouzdala internetem, padl mi do oka trhací bílý chléb (na webu je k nalezení spousta krásnějších verzí, ten můj je poněkud rustikální, nicméně se po něm zaprášilo hned, hledejte bread garlic-parmesan pull-apart bread). Přizpůsobila jsem recept na pečení s kváskem, samozřejmě jde alternovat i klasickým droždím  To je přesně to jídlo, které večer chcete jíst s přáteli u vína. Moc by mu slušel medvědí česnek, ale u nás v Krušných horách ještě nevylezl. Doporučuji trhací chléb máčet do nějakého dipu. 
Veselé Velikonoce všem. 

Trhací chléb s česnekem, bylinkami a parmezánem

Kvásek
2 lžíce kvásku z lednice
200 g hladké mouky
200 ml vody

Těsto:
kvásek (viz postup výše) nebo půl kostky droždí
400 g hladké mouky
2 lžičky soli
125 g rozpuštěného másla ( sádla, příp. olivového oleje)
1/2 lžičky cukru
2 lžíce oregána

olej:
1 dcl olivovového oleje (může být i rozpuštěné máslo)
3 stroužky třeného česneku
1 lžička soli

půl hrnku strouhaného parmezánu

Večer předem si rozdělám kvásek, dvě lžíce kvásku z lednice smíchám s 200 g mouky a 200 ml vody a nechám na lince. Druhý den ráno si zadělám těsto a nechám 2-3 hodiny v teple kynout. Připravím si olej s česnekem, solí a bylinkami, aby se rozvoněla chuť. Po vykynutí těsta tvořím kuličky, velké jako pingpongové míčky (30 g), namočím je do olejové směsi a vkládám do vymazané bábovkové formy, každou vrstvu posypu strouhaným parmezánem. Celé nechám ještě 30 minut kynout. Peču cca 40 minut v troubě vyhřáté na 180°C. 

Dobrou chuť!


1 komentář:

  1. Velmi bych doporučil půjčovací služby pan pedro každé osobě, která potřebuje finanční pomoc, a udrží vás na vrcholu vysokých adresářů pro jakékoli další potřeby. Ještě jednou chválím sebe a své zaměstnance za mimořádný servis a zákaznický servis, protože to je pro vaši společnost velkým přínosem a příjemným zážitkem pro dlužníky, jako jsem já. přeji vám do budoucna vše nejlepší.mr, pedro je nejlepší způsob, jak získat snadnou půjčku, zde je jejich e-mail .. pedroloanss@gmail.com děkuji za pomoc s půjčením ještě jednou v mém upřímném srdci, jsem navždy vděčný.

    OdpovědětVymazat