úterý 8. října 2013

Játra, zázvor, chřest?




Nemám žádná traumata ze školních jídelen, podstatně víc jsem jich získala až v dospělosti po restauracích. Ze židle mě zvedají instantní polévky, obzvlášť ty krémové. Tři roky nazpátek jsme vyrazili na dovolenou do Jeseníků, nádherný kraj, neskutečná příroda, hory, spousta památek, ovšem ta kuchyně. Žádné regionální jídlo, žádná vůně, co se line širokým okolím. Ve většině restaurací se nabízel smažený sýr, instantní brokolicová polévka, dokonce svíčková v prášku. Ani na mapě na scuk.cz není mnoho špendlíků v této oblasti. Za celý týden jsme objevili dvě místa, kde nám chutnalo, a sice "tácovka" v Jeseníku s poctivým vývarem a Bouda Pepa s jadrným kuchařem, ale echt domácími jídly. O to víc si pak člověk pochutná na domácí stravě. Játra nevařím příliš často, byť jimi rozhodně nepohrdnu, dokonce ani klasickými na cibulce. Ta dnešní jsou velmi pikantní a jejich pověstná hrubost je tlumena  chřestem na másle.


Játra v pikantní omáčce s chřestem
500 g jater (já použila vepřové)
2 cm zázvoru
cibule
1 dcl rýžového vína
2 lžíce Shoyu omáčky
máslo nebo sezamový olej
chřest
rýže
koření: mletý koriandr, kurkuma, chilli, římský kmín

Celá játra namočím cca na dvě hodiny do mléka. Na suchou rozehřátou pánev jsem nasypala mé oblíbené koření: mletý koriandr, kurkumu, chilli, římský kmín. Když se koření rozvonělo, přidala jsem plátek másla a nakrájenou cibulku se zázvorem a nechala zpěnit. Játra jsem očistila a nakrájela na tenké plátky, přihodila na cibulku a orestovala cca 5 minut. Podlila rýžovým vínem a zastříkla sójovkou. Dusila cca 10 minut. Omáčka se příjemně zredukovala a nebyla potřeba ji nikterak zahušťovat. Podávala jsem s chřestem na másle a jasmínovou rýží. 

Žádné komentáře:

Okomentovat