neděle 22. září 2013

Rostou I.- Hříbkové ragú s pikantní polentou




Je to až k nevíře, jaká kvanta hub nám letos nadělují naše hvozdy. Skvělé! Tohle mě vážně nikdy neomrzí. Obout gumáky, děti pocákat repelentem, vyzvednout mamku a vyrazit. Už na kraji lesa děti spustí povyk, že tu voní (Jáchym)- smrdí (Ráchel) houby! Krušné hory jsou co se druhů hub týká neskutečně rozmanité, a tak máme svá místa, kam na hřiby, kam na klouzky. Takže našinec nechodí na houby, ale pro houby. Jednu letní sobotu jsme zcela jistě byli nejhlučnějšími houbaři širokodaleko. Naší již zmíněnou houbařskou skupinku doplnil kamarád s dcerkou. Objevili jsme "plac", jak se v houbařské hantýrce říká, plný klouzků. Bylo to až k nevíře, desítky žlutých hlaviček, za necelou hodinu čtyři plné koše a až dekadentní přístup, když jsme po sobě cestou k autu pokřikovali: "Koukejte na stromy, ne na zem! Není to už kam dávat!". 

Klouzkobraní


Večer jsme si smlsli na klouzkách na kari, jednoduché a efektní jídlo. Nicméně i u nás hrají prim hřiby. A milovanou smetanovou omáčku na těstoviny je potřeba občas odsunout a vydat se pro inspiraci. Letos mě dost baví kuchařka River Cottage Veg Every Day, na kterou jsem loni našla tip u KačkyŽvýkačky. Díky za to! Vzhledem k mé notorické neschopnosti držet se receptu, by snad ani nebylo nutné uvádět zdroj, nicméně díl inspirace má také svojí váhu. A hlavně, díky tomuto receptu jsme vzali na milost polentu.

Hříbkové ragú s pikantní polentou
kupka hřibů na čtvrtiny (dělala jsem cca ze šesti středních hub)
šalotka
stroužek česneku
ořech másla
čerstvý tymián
1,5 dcl cherry nebo portského
houbový vývar

150g instantní polenty
20 dkg parmazánu
400 ml mléka
400 ml vody
máslo
rozmarýn, bobkový list
pepř, sůl

Nejdřív jsem si podle  Hugha Fearnley-Whittingstalla připravila "infúzi". Mléko jsem svařila s vodou a kořením, odstavila a 20 minut nechala louhovat. V mezičase jsem v hlubojé pánvi osmahla cibulku, česnek a přidala hřiby, když zezlátly, posypala jsem je tymiánem a podlila  houbovým vývarem a portským. Nechala zredukovat do krémové omáčky. Mléko s kořením jsem přecedila a přivedla k varu, pomalu jsem přisypávala polentu a míchala, dokud nevznikla hustá kaše. Trvalo to necelé 3 minuty. Odstavila, smíchala s najemno nastrouhaným sýrem a lžičkou másla. Podávala jsem posypané čerstvým tymiánem a hoblinkami parmazánu. Dobrou chuť!

Ráchelka s Aničkou






Žádné komentáře:

Okomentovat